Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۵۱ ثانیه

مشکلات روانی رایج در دوران سالمندی

زوال عقل شایع ترین اختلال سلامت روان در افراد بالای 65 سال است. این بیماری شدید و پیشرونده است. این بیماری بسیاری از افراد سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد. تحقیقات در زمینه روانشناسی سالمند نشان می دهد که در بیست سال آینده جمعیت بیمارانی که زوال عقل دارند، سه برابر خواهد شد. تخمین زده شده است که این بیماری بیشتر از سرطان پستان و پروستات جان انسان ها را می گیرد. زوال عقل می تواند فشار فیزیکی، عاطفی و اقتصادی قابل توجهی را به بیماران و مراقبان آن ها وارد کند. به همین خاطر تشخیص زود هنگام و مراقبت مناسب و صحیح از سالمند یک امر ضروری است.

افسردگی و اختلالات خلقی نیز در میان سالمندان رایج است. معمولا این مشکلات اغلب تشخیص داده نمی شوند و درمانی هم صورت نمی گیرد. تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که 5 درصد از افراد مسن از اختلال افسردگی رنج می برند. غم و اندوه شخص و نشان دادن آن تنها علامت افسردگی نیست. شکایت از فقدان انرژی و انگیزه معمولا مرتبط با افسردگی است. رنج طولانی مدت و اختلال در انجام فعالیت های روزانه از پیامد های شناخته شده افسردگی هستند. برای افزایش کیفیت زندگی سالمندان بسیار مهم است که مراقبت و حمایت کافی از سالمند صورت بگیرد.

اضطراب نیز در بین سالمندان رایج است. این بیماری ممکن است طیف وسیعی از مسائل ذهنی از جمله اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال هراس یا فوبیا را در بر بگیرد. زنان بیشتر از مردمان در معرض این اختلال هستند. اختلالات مرتبط با اضطراب پس از یک موقعیت استرس زا مانند از دست دادن همسر یا در کنار بیماری های مزمن و طولانی مدت رخ می دهد. این اختلال ممکن است پیامد های شدیدی برای رفاه کلی سالمندان داشته باشد.

از دیگر مواردی که در بین سالمندان شایع است، اختلالات خواب است. زمان مورد نیاز برای خواب رفتن معمولا از 45 دقیقه بیشتر نیست. بیدار شدن های مداوم در طول خواب و مدت زمان کوتاه خواب نشانه های واضحی از بی خوابی است. خواب مناسب بسیار مهم است، چرا که اختلالات خواب روی بیماری روانی اثر گذار است.

 

کلینیک توانبخشی دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.


  

آدرس:
تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

مقالات پیشنهادی

%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84.jpg
بهترین ویتامین برای درد مفاصل