Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۲ دقیقه و ۱ ثانیه

علائم فتق دیسک بین مهره ای چیست؟

این مشکل می تواند در هر قسمت از ستون فقرات، از گردن تا کمر به وجود بیاید. کمر یکی از مناطق متداول برای فتق دیسک است. ستون فقرات شبکه پیچیده‌ای از اعصاب و رگ‌های خونی است. فتق دیسک می‌تواند فشار بیشتری به اعصاب و ماهیچه‌های اطراف خود وارد کند.

علائم فتق دیسک شامل موارد زیر است:

۱.  درد و بی‌حسی، معمولاً در یک طرف بدن

۲.  دردی که به بازوها یا پاها کشیده می‌شود

۳.  دردی که در شب یا با حرکات خاصی بدتر می‌شود

۴.  دردی که بعد از ایستادن یا نشستن بدتر می‌شود

۵. درد هنگام راه رفتن در مسافت‌های کوتاه

۶.  ضعف عضلانی غیر قابل توضیح

۷. احساس سوزن‌سوزن شدن، درد یا سوزش در منطقه آسیب دیده

نوع درد می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اگر درد منجر به بی‌حسی یا سوزن‌سوزن شدن شده است که بر توانایی شما در کنترل عضلات تأثیر می‌گذارد، به پزشک خود مراجعه کنید.

  فتق دیسک می‌تواند بعلت ساییدگی تدریجی و پارگی خود به خود بخصوص در افرادی که کار نشسته دائمی دارند اتفاق افتد اما در اشخاصی که به حمل و نقل اجسام سنگین اشتغال دارند بیشتر از افراد دیگر است.

چه عواملی باعث ایجاد فتق دیسک می‌شود؟

فتق دیسک هنگامی رخ می‌دهد که حلقه بیرونی ضعیف یا پاره شود و اجازه می‌دهد قسمت داخلی آن خارج شود. این می‌تواند با افزایش سن اتفاق بیفتد. حرکات خاص نیز ممکن است باعث ایجاد فتق شود. دیسک می‌تواند زمانی جا به جا شود که شما در حال خم شدن هستید یا برای برداشتن شی‌ای به طرفی می‌چرخید. بلند کردن یک جسم سنگین می تواند فشار زیادی در قسمت تحتانی کمر ایجاد کرده و در نتیجه دیسک بلغزد. اگر شغل شما طوریست که باید اجسام سنگین را جا به جا کنید، ممکن است در معرض خطر فتق دیسک باشید.

افراد دارای اضافه وزن همچنین در معرض خطر بیشتری برای فتق دیسک هستند زیرا دیسک‌های آنها باید از وزن اضافی هم پشتیبانی کنند. ماهیچه‌های ضعیف و یک سبک زندگی بی‌تحرک نیز ممکن است در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد.

هرچه سن بالاتر می‌رود، این احتمال نیز بیشتر می‌شود. این امر به این دلیل است که دیسک‌های شما با افزایش سن، برخی از محتوای آب محافظت‌کننده خود را از دست می‌دهند. در نتیجه آن‌ها می‌توانند راحت‌تر از جای خود جابه جا شوند. این مشکل در مردان شایع‌تر از زنان است.

 

کلینیک توانبخشی  دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.


  

آدرس:
تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

مقالات پیشنهادی

%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84.jpg
بهترین ویتامین برای درد مفاصل