Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه

چگونه از کمردرد پیشگیری کنیم؟

شما ممکن است با بهبود وضعیت بدنی خود و یادگیری و تمرین مناسب بدن از بروز کمردرد جلوگیری کنید یا از عود آن جلوگیری کنید.

برای اینکه کمر خود را سالم و قوی نگه دارید لازم است به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • ورزش کنید. فعالیت‌های هوازی منظم و کم‌خطر - آنهایی که به کمر شما فشار نمی‌آورند یا تکان نمی‌دهند - می‌توانند قدرت و استقامت کمر شما را افزایش دهند و به عضلات شما اجازه عملکرد بهتری بدهند. پیاده روی و شنا انتخاب های خوبی هستند. با پزشک خود در مورد فعالیت هایی که میتوانید امتحان کنید صحبت کنید. قدرت و انعطاف عضلانی ایجاد کنید. تمرینات عضلات شکم و پشت، که عضلات هسته مرکزی شما را تقویت می کند، به حالت دادن به این عضلات کمک می کند تا مانند یک حالت طبیعی برای پشت شما با هم کار کنند.
  • وزن خود را کاهش دهید. اضافه وزن عضلات پشت را تحت فشار قرار می دهد. اگر اضافه وزن دارید، کم کردن آن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.
    سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهای مصرف شده در روز افزایش می یابد، بنابراین ترک باید به کاهش این خطر کمک کند.
  • از حرکاتی که کمر شما را می پیچد یا فشار می دهد خودداری کنید.
    از بدن خود به درستی استفاده کنید. درست بایستید، زیاد خم نشوید و وضعیت طبیعی لگن خودرا را حفظ کنید. اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بایستید، یک پا را روی یک زیرپایی پایین قرار دهید تا مقداری از بار از روی کمرتان برداشته شود. وضعیت بدنی خوب می تواند استرس عضلات پشت و کمر را کاهش دهد.
  • درست بنشینید. صندلی‌ای را انتخاب کنید که پشتی خوبی داشته باشد، تکیه‌گاه دست و پایه‌های چرخان داشته باشد. قرار دادن یک بالش یا حوله در قسمت کوچک پشت شما می تواند انحنای طبیعی کمر را حفظ کند. زانوها و باسن خود را در یک سطح نگه دارید. موقعیت خود را مرتباً، حداقل هر نیم ساعت یکبار تغییر دهید.
  • اجسام را به درستی بلند کنید. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید، اما اگر باید چیز سنگینی بلند کنید، اجازه دهید پاهایتان این کار را انجام دهند. پشت خود را صاف نگه دارید - بدون پیچش - و فقط در زانو خم شوید. بار را نزدیک بدن خود نگه دارید. اگر جسم سنگین یا نامناسب است، از یک همراه برای بلند کردن جسم کمک بگیرید.
     

از آنجایی که کمردرد بسیار رایج است، محصولات متعددی وعده پیشگیری یا تسکین کمردرد را به شما می دهند. اما هیچ شواهد قطعی مبنی بر اینکه کفش‌های مخصوص، کفی ‌های کفش، تکیه‌گاه‌های پشتی، مبلمان با طراحی خاص یا برنامه‌های مدیریت استرس می‌توانند کمک کنند وجود ندارد. علاوه بر این، به نظر نمی رسد یک نوع تشک برای افراد مبتلا به کمردرد بهترین باشد،در صورتی که احتمالاً موضوع این است که چه چیزی برای شما راحت تر است.

 

کلینیک توانبخشی دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.


  

آدرس:
تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

مقالات پیشنهادی

%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84.jpg
بهترین ویتامین برای درد مفاصل