تشخیص دیسک کمر و درمان آن

انتشار: 28 Dey 1400
تشخیص دیسک کمر و درمان آن

توجه به علائمی که بیمار از آن شکایت دارد و بیشتر به محل وقوع دیسک بستگی دارد و این فتق دیسک در ناحیه کمر بیشتر دیده می شود.

مهمترین علامت های دیسک کمر عبارتند از بی حسی ، درد پایین کمر، احساس گزگز و سوزن سوزن شدن در یک پا و یا دو پا ضعف آتروفی عضلانی ، درد عمیق و تیر کشنده ، اسپاسم و گرفتگی عضلات کمر و باسن ، درد حین بلند شدن و نشستن ،از دست دادن کنترل ادرار و مدفوع که این علائم ممکن است به تنهایی یا ترکیبی از چند علامت باشد.

تست های فیزیکی و معاینات فیزیکی و حرکتی توسط متخصص که شامل بررسی رفلکس ها ، قدرت عضلات، تست ایستادن و تعادل ، تست های بیومکانیکی و حرکتی تنه ، ستون فقرات کمری و گردنی

در صورتی که پس از معاینات فیزیکی درمانگر شما به صورت دقیق نتواند منشاء درد را شناسایی کند یا بین یک یا دو اختلال دیسک مردد باشد از آزمایشهای نظیر سی تی اسکن - ام آر آی - نوار عصب و عضله در تعیین دقیق مشکل و درمان صحیح استفاده می کند.

درمان دیسک کمر در کلینیک توانبخشی دکتر نظری

بر حسب شدت علائم درمان ها متفاوت می باشد ولی به صورت کلی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد بدون هیچ گونه مداخله جراحی و از طریق درمان های حمایتی و رعایت اصول فعالیت و اصلاح سبک زندگی قابل درمان است و در موارد خیلی شدید که دیسک تخریب شده باشد و باعث بی اختیاری ادرار و آتروفی و لاغری عضلانی شده باشد میتواند کاندید جراحی باشد.

کلینیک توانبخشی دکتر نظری با بهر گیری از تیم کاملاً تخصصی در ابتدا آسیب و شدت علائم افراد مبتلا به دیسک کمر را تعیین میکند و سعی در رفع مشکل و دردهای دیسک کمر و گردن بدون هیچ گونه مداخله جراحی تا حد ممکن می باشند.