سالمند کیست؟ سالمندی چیست؟

بازدید: 132 نفر
انتشار: 9 Esfand 1402
 سالمند کیست؟ سالمندی چیست؟

شاید خیلی ساده فقط به سن اکتفا کنیم. همانگونه که سازمان بهداشت جهانی، شصت سال و بالاتر را سالمند تعریف و سه گروه سالمندجوان، سالمند میانسال و سالمند پیر را به عنوان زیر گروه آن معرفی کرده است.

اما به نظر می آید سالمندی بیش از آ نکه با سن تعریف شود، با چگونگی وضعیتِ توانمندی، استقلال، فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شناخته می شود. سالمند در فرهنگ عامه کسی است که از جنبه های مختلف ناتوان شده است و نیاز به مراقبت و همراهی بیشتر دارد. عموما با افزایش سنِ افراد، توان فیزیکی، ظرفیت ذهنی و ارتباطات اجتماعی کاهش می یابد.

فرد استقلال خود را از دست می دهد، دیگر مولد نیست و همه این عوامل فرد را غیر مفید و وابسته می کند که این خود حقیقتی دردناک است و بر روی افراد تاثیر روانی نامناسب دارد و دور باطلی را ایجاد می کند. همه ما از پیر شدن می ترسیم و از اینکه سالمند و خصوصا محتاج شویم، نگران هستیم.

آیا می توان سالمند نشد؟
متاسفانه جواب منفی است، اما خوشبختانه می توان سالمندی توانمند و مستقل را تحربه کرد.

چه باید کرد؟
تنها راه حل، شناسایی به موقع و پیگیری مستمر در جهتِ تغییر روش و سبک زندگی و گذراندن سالمندی موفق، فعال، کارآمد و دارای منزلت است. هدف، خلق سالمند توانمند است.

 

کلینیک توانبخشی دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.


  

آدرس:
تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

مطب

مطب شخصی دکتر محمد نظری وانانی

مرکز توانبخشی دکتر محمد نظری وانانی

آدرس:

تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

شماره تماس:

دیدگاهتان را بنویسید

نظری موجود نیست