Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه

فواید مکمل مگنیفورت برای سالمندان

کاربرد قرص مگنیفورت
کپسول مگنیفورت برای بزرگسالان مناسب است. از این مکمل غذایی می‌توانید برای رفع یا بهبود مشکلات زیر استفاده کنید:

حفظ سلامت اعصاب و عضلات و بهبود عملکرد آن‌ها
کاهش دردهای ناشی از بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی
افزایش توده استخوانی و پیش‌گیری از دردهای عضلانی و مفصلی
کنترل فشار خون و قند خون و همچنین تنظیم ضربان قلب
کاهش سردرد و حملات میگرن

 کپسول مگنیفورت مشکلات مرتبط با اعصاب، عضلات و استخوان‌ها را برطرف می‌کند، سردرد را تسکین می‌دهد و به کنترل فشار خون و قند خون کمک می‌کند.
فواید کپسول مگنیفورت
کپسول Magniforte چند نوع ویتامین و ماده معدنی دارد که در این بخش از مقاله به بررسی فواید آن‌ها می‌پردازیم:

1. منیزیم
بدن یک فرد بالغ حدود 25 گرم منیزیم دارد که 50 تا 60 درصد آن در استخوان‌ها و سیستم اسکلتی ذخیره می‌شود. مابقی منیزیم در عضلات، بافت‌های نرم و مایعات بدن وجود دارد.

منیزیم برای بسیاری از عملکردهای بدن حیاتی است. دریافت کافی این ماده معدنی می‌تواند به پیش‌گیری از بیماری‌های مزمن یا درمان آن‌ها کمک کند. از بیماری‌های مرتبط با منیزیم می‌توان به آلزایمر، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی-عروقی و میگرن اشاره کرد.

در حالی که بیشتر تحقیقات روی نقش کلسیم در حفظ سلامت استخوان متمرکز شده‌اند، شواهد نشان می‌دهد که منیزیم هم برای تشکیل استخوان‌های سالم ضروری است. منیزیم به طور مستقیم و غیرمستقیم سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد، چون به تنظیم سطح کلسیم و ویتامین D در بدن کمک می‌کند. کلسیم و ویتامین D دو ماده مغذی مهمی هستند که استخوان‌ها برای حفظ سلامت خود به آن‌ها نیاز دارند.

2. ویتامین D3
از سایر ویتامین‌های موجود در کپسول مگنیفورت می‌توان به ویتامین D3 اشاره کرد. این ویتامین محلول در چربی جذب کلسیم را در روده افزایش می‌دهد، رشد استخوان را تنظیم می‌کند و در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

ویتامین D یک خانواده از مواد مغذی است که از نظر ساختار شیمیایی به هم شباهت دارند. این ویتامین به دو شکل اصلی وجود دارد: ویتامین D2 (ارگوکلسیفرول) و ویتامین D3 (کوله‌کلسیفرول). ویتامین D3 فقط در غذاهای حیوانی یافت می‌شود، در حالی که ویتامین D2 عمدتا از منابع گیاهی و غذاهای غنی شده به دست می‌آید. از هر دو ویتامین برای تولید مکمل‌های غذایی استفاده می‌شود.

کپسول مگنیفورت به دلیل داشتن ویتامین D3 به حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.
کبد ویتامین D2 را به 25-هیدروکسی ویتامین D2 و ویتامین D3 را به 25-هیدروکسی ویتامین D3 متابولیزه می‌کند. این دو ترکیب در مجموع به نام «کلسیفدیول» (calcifediol) شناخته می‌شوند. کلسیفدیول شکل اصلی ویتامین D در گردش خون است و سطوح خونی آن مقدار ویتامین ذخیره شده در بدن را نشان می‌دهد. اکثر مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین D3 در مقایسه با ویتامین D2 در افزایش کلسیفدیول خون موثرتر است.

3. ویتامین B1
بدن برای حفظ عملکردهای خود به مواد مغذی مهمی نیاز دارد که یکی از آن‌ها تیامین (ویتامین B1) است. این ویتامین محلول در آب به بدن شما کمک می‌کند که غذا را به انرژی تبدیل کند. سایر فواید ویتامین B1 عبارتند از: بهبود خلق و خو و مقابله با افسردگی، کنترل قند خون و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت، بهبود درد عصبی در بیماران دیابتی، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و تقویت تمرکز و حافظه.

4. ویتامین B6
ویتامین B6، یک ویتامین محلول در آب است که بدن شما برای چند عملکرد مهم به آن نیاز دارد. این ویتامین در متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات و تولید گلبول های قرمز خون و نوروترنسمیترها (انتقال‌دهنده‌های عصبی) نقش دارد.

دریافت کافی ویتامین B6 برای حفظ سلامتی مهم است و حتی می‌تواند به پیش‌گیری از بیماری‌های مزمن یا درمان آن‌ها کمک کند. این ویتامین نقش مهمی در تنظیم خلق و خو دارد و بعضی تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود آن با بروز علائم افسردگی مرتبط است. علاوه بر این، ویتامین B6 خطر ابتلا به آلزایمر و بعضی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد، با کمک به تولید هموگلوبین از کم خونی پیش‌گیری می‌کند و در کنترل علائم مرتبط با روماتیسم موثر است.

5. ویتامین K2
انواع مختلفی از ویتامین K وجود دارد که ویتامین K1 و ویتامین K2 رایج‌ترین آن‌ها هستند. ویتامین K1 در غذاهای گیاهی یافت می‌شود، اما ویتامین K2 در غذاهای حیوانی و تخمیر شده وجود دارد یا توسط باکتری‌های روده ساخته می‌شود.

 

کلینیک  توانبخشی دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.



آدرس:
تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

مقالات پیشنهادی