Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۵ ثانیه

نقش روانشناسان سالمندان

روانشناسان سالمندان متخصص در درمان سالمندان است. این درمان می‌تواند شامل مشکلات سلامت روان یا کمک به درک و مقابله با روند پیری باشد. یک متخصص روانشناسی سالمندان، معمولا دارای مدرک دکترا در روانشناسی رشته‌های مرتبط است و در زمینه رشد بزرگسالان و پیری تخصص دارد. پس از اخذ مدرک، روانشناسان سالمندان معمولاً در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سلامت روان، مراکز توانبخشی، خانه های سالمندان و مراکز تحقیقاتی کار می‌کنند.

روانشناسان سالمندان بیشتر روز کاری خود را صرف رسیدگی به مسائل مربوط به سلامت روان در افراد مسن و مشاوره با افرادی می‌کنند که به آن نیاز دارند. نقش روانشناس در خانه سالمندان و محیط‌های کاری دیگر بسیار اهمیت دارد، وی به منظور بررسی مسائل مربوط به سلامت روان، مصاحبه‌های بالینی، تست‌های عصب روانشناختی و مشاهدات رفتاری را انجام می‌دهد. علاوه بر تشخیص مشکل، ایجاد نشاط و شادابی در سالمندان بسایر حائز اهمیت است که با برنامه ریزی‌های درست و دقیق روانشناس سالمند امکان پذیر می‌شود. حضور روانشناس در خانه سالمندان شرایط موجود در فضای آنجا را به شکل محسوسی تغییر می‌دهد اگر روانشناس از تخصص کافی برخوردار باشد.

 

کلینیک توانبخشی دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.


  

آدرس:
تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

مقالات پیشنهادی