Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۲۵ ثانیه

طب فیزیک و روش های درمان در طب فیزیکی

طب فیزیکی و توانبخشی یکی از تخصص های پزشکی است که به تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای سیستم اسکلتی عضلانی و عصبی می پردازد. در زبان انگلیسی فیزیک به جسم و بدن گفته می شود. همانطور که در علم پزشکی معاینه فیزیکی معنی معاینه جسم را دارد در واقع طب فیزیکی به معنای طب جسمانی می باشد که کمک کننده بیماران جهت کاهش درد و بهبود حرکت و توان است.

روش های درمانی در طب فیزیکی:
در برنامه ریزی درمانی متخصصین طب فیزیکی روشهای مختلفی چون درمان های دستی (کایروپراکتیک و استئوپاتیک) تجویز دارو، تزریقات مفاصل یا اپیدورال کمری و گردنی، تجویز دقیق فیزیوتراپی با توجه به احاطه این متخصصین به اثربخشی هر دستگاه یا روش فیزیوتراپی، تزریق بوتاکس و … همگی بسته به نوع بیماری فرد می توانند بکار برده شوند.

در بحث تزریقات متخصصین این رشته با احاطه به کار با دستگاه های سونوگرافی و فلوروسکوپی توانایی انجام دقیق ترین تزریقات را در مفاصل، مجاور تاندون ها و عضلات و همچنین انجام تمام تزریقات فوق تخصصی ستون فقرات را دارند.

تزریقات در این مناطق شامل تزریق استروئید، بلوک عصبی، تزریق های پی آر پی، گاز اوزون، تزریق آنزیم به منظور آزادسازی چسبندگی های اپیدورال (کانال کمری)، آزاد سازی تاندون های گیر افتاده( مانند بیماری انگشت ماشه ای)، تزریقات پرولوتراپی و …می باشد.

همچنین روشهای جدیدی چون سوزاندن عصب های حسی در اطراف مناطق به شدت دردزا توسط رادیوفرکوئنسی و همچنین کوچکسازی دیسک های فشارنده بر ریشه های نخاع کمری به درمان های نوین این رشته اضافه شده اند.

 

کلینیک توانبخشی دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.


  

آدرس:
تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

 

 

مقالات پیشنهادی