Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه

منیزیم و سلامت استخوان

%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%85.jpg

کمبود منیزیم غذایی باعث پوکی استخوان می‌شود. یک رژیم غذایی با کمبود منیزیم تأثیر منفی بر استخوان دارد.

در این مقاله به بررسی اهمیت منیزیم برای سلامت استخوان ها می پردازیم ؛

 

کمبود منیزیم و سلامت استخوان ها 

کمبود منیزیم به سرعت منجر به هیپومنیزیمی می‌شود که تا حدی از طریق حرکت سطحی منیزیم از استخوان ایجاد می‌شود.

کمبود منیزیم در انسان منجر به پوکی استخوان می‌شود. سطح پایین منیزیم سرم یک عامل کمک کننده به استئوپنی (مرحله پیش از پوکی استخوان) در بزرگسالان مبتلا به کم خونی سلول داسی شکل است. علاوه بر این، ارتباط بین منیزیم سرم و تراکم استخوان در زنان قبل و بعد از یائسگی گزارش شده است.

مطابق با نتایج فوق، مصرف مکمل منیزیم در زنان مبتلا به پوکی استخوان مفید است.

ساختن استخوان سالم در طول زندگی یک استراتژی برای جلوگیری از پوکی استخوان است. برای این منظور، جالب است توجه داشته باشید که دریافت منیزیم در رژیم غذایی قبل از نوجوانی به طور مثبت با تراکم توده استخوان در بزرگسالی جوان مرتبط است،

منیزیم کم می‌تواند مستقیماً با تغییر ساختار کریستال های آپاتیت و با تأثیر بر روی سلولهای استخوانی روی استخوان تأثیر بگذارد. 

کمبود منیزیم با کاهش سطح PTH (هورمون پاراتورمون)، القای مقاومت اندام انتهایی به PTH و کاهش ویتامین دی مرتبط است. جالب اینجاست که بسیاری از زنان یائسه مبتلا به پوکی استخوان که کمبود ویتامین D دارند و سطح PTH پایینی دارند نیز دچار کمبود منیزیم هستند و مکمل‌های منیزیم این ناهنجاری‌های بیوشیمیایی را اصلاح می‌کنند.

از طرفی ذکر این مطلب الزامی است که افزایش منیزیم ممکن است اثرات مضری بر متابولیسم استخوان و عملکرد غده پاراتیروئید داشته باشد و منجر به نقص معدنی شود. ممکن است غلظت‌های بالای منیزیم نسبت کلسیم به منیزیم را تغییر دهد و در نتیجه منجر به اختلال در عملکرد سلولی شود. بر این اساس، یک اثر مهاری در شرایط آزمایشگاهی منیزیم بالا بر تمایز استئوبلاست و فعالیت معدنی نشان داده شده است.


کلینیک توانبخشی دکتر نظری با در اختیار داشتن تیم تخصصی مجرب و بروزترین ابزار در خدمت بیماران عزیز می باشد. برای دریافت وقت مشاوره و ویزیت آنلاین از طریق نوبت دهی سایت اقدام کرده یا با شماره تلفن های کلینیک در تماس باشید یا از امکان ویزیت آنلاین سایت استفاده نمایید.



  


آدرس:

تهران، میرداماد، تقاطع شریعتی میرداماد، پلاک 2 واحد 5 - 09016391575 - 02122921489

مقالات پیشنهادی

%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%A8.jpg
راه‌های درمان اضطراب سالمندان